Program B2B Pricing Professional

Niemal każda firma B2B w Polsce ma potencjał, aby zwiększyć zyski od 10% do 40% dzięki mądrym decyzjom cenowym. Stworzyliśmy program B2B Pricing Professional, aby przekazać przedsiębiorcom i menedżerom sprawdzoną wiedzę i narzędzia, które pozwolą osiągnąć ten cel.

Najbliższa edycja programu startuje już 14 marca 2025 r.

Days
Hours
Minutes
Seconds

Na jakie wyzwania odpowiada ten program?

Program stworzyliśmy dla firm B2B w branżach produkcji i przemysłu, handlu (dystrybucji) i usług. Pracując z nimi na co dzień zauważyliśmy, że zarządzanie zarządzania cenami stanowi dla nich duże wyzwanie. Brak wiedzy o tym co naprawdę działa często ogranicza możliwości rozwoju firmy. Powoduje utratę marży, a nawet nieświadome rozpoczynanie wojen cenowych.

Czego nauczysz się w trakcie programu?

Zarządzanie cenami jest wyzwaniem dla wielu firm B2B. Każdy biznes jest inny, a optymalne rozwiązania wymagają dopasowania do konkretnej sytuacji. Istnieją jednak dobre praktyki, które są spójne dla wszystkich firm B2B, które odnoszą sukces. Opierają się na sześciu filarach skutecznego zarządzania cenami w firmach B2B. Właściwie wdrożone działają w niemal każdej branży. To podejście jest podstawą programu B2B Pricing Professional.

1. Strategia cenowa

Ustalenie strategii cenowej, która wspiera cele firmy.

2. Cennik i polityka cenowa

Ustalenie konkretnych cen dla oferty (cennik).
Określenie różnic w cenniku między kanałami sprzedaży.
Zasady ustalania różnic w cenach między klientami.
Monitorowanie cen konkurencji.
Promocje cenowe.

3. System rabatowy

Zasady systemów rabatowych, które budują lojalność klientów.

4. Realizacja cen

Przełożenie polityki cenowej na systemem premiowania handlowców.
Narzędzia dla wspierające komunikację wartości i obronę cen.

5. Procesy i odpowiedzialność

Ustalenie, kto w firmie uczestniczy w decyzjach o cenach i rabatach.
Przebieg procesów ustalania i zmiany cen (podwyżki i obniżki).

6. Analityka i narzędzia

Jak oceniać, czy polityka cenowa daje oczekiwane rezultaty.
Narzędzia do codziennego zarządzane cenami i rabatami.

B2B to nie B2C

Zarządzanie cenami w firmach sprzedających do klientów B2B (sprzedaż firma do firmy) wygląda inaczej od przedsiębiorstw sprzedających do odbiorcy indywidualnego (B2C). Wiele osób zakłada, że sprawdzą się te same strategie i sposoby działania. To często powoduje błędne decyzje i niezadowalające wyniki.

B2C

Łatwo porównać ceny konkurencji

Prosty produkt lub usługa

Zwykle ten sam cennik dla wszystkich klientów

Najczęściej proste mechanizmy promocyjne oparte o obniżkę na kolejny zakup

Prosty proces decyzji i zakupy impulsowe

Łatwa analiza cen ze względu na duża dostępność danych

B2B

Ceny konkurencji trudno dostępne

Połączenie produktów i usług lub złożone rozwiązania

Duże różnice cenowe między klientami

Wielowymiarowe systemy rabatowe wspomagające osiąganie różnych celów biznesowych

Długi proces decyzji oparty o wiele kryteriów (w tym cena)

Trudna analiza cen ze względu na małą dostępność danych

Agenda szkolenia

Program podzielony jest na 4 moduły tematyczne. Sprawdź czego się dowiesz oraz jakie kluczowe narzędzia i rezultaty otrzymasz. Po każdym module będziesz mieć okazję zadać pytanie w sesji Q&A. Łącznie 8 spotkań i 20 godzin pracy nad pricingiem w Twojej firmie.

Moduł 1: Strategia cenowa

14 marca 2025. 13:00 - 16:45

  • Czym jest strategia cenowa i jak powiązać ją ze strategią firmy
  • Metody wyznaczania cen (koszt plus, pozycjonowanie wobec konkurencji, value based pricing) – na czym polegają i którą wybrać?
  • Mapowanie wartości oferty dla klientów – za co są skłonni nam zapłacić
  • Ustalanie przewag konkurencyjnych
  • Policzenie wartości naszej oferty wobec konkurencji
  • Określenie strategii cenowej dla naszej oferty
  • Przełożenie wartości oferty na ceny dla klientów
  • Case study strategii cenowych firm B2B
  • Model do oceny propozycji wartości firmy w porównaniu do konkurencji


Praca domowa dla chętnych, aby zastosować omawiane narzędzia w praktyce

  • Znajomość przewag konkurencyjnych Twojej firmy i oferty
  • Potrafisz określić strategię cenową, która wesprze cele Twojej firmy

Sesja Q&A nr 1: 19 marca 13:00-14:30

Moduł 2: Cennik i polityka cenowa

21 marca 2025. 13:00 - 16:30

  • Kluczowe elementy polityki cenowej w każdej firmie B2B
  • Ustalanie cen – jeden cennik czy indywidualna wycena per klient
  • Kiedy warto różnicować ceny i jak robić to dobrze
  • Kiedy warto obniżać ceny, a kiedy nie warto
  • Wojny cenowe z konkurencją – jak ich uniknąć i co robić gdy trwają
  • Jak zbierać dane o cenach konkurencji w B2B
  • Podstawy efektywnego zarządzanie promocjami w B2B
  • Case study różnych metod ustalania cen
  • Kalkulator zwrotu z inwestycji (ROI) z promocji
  • Przykładowy szablon (check-lista) do podjęcia decyzji o tym czy warto obniżyć cenę


Praca domowa dla chętnych, aby zastosować omawiane narzędzia w praktyce

  • Umiesz wyznaczać i zmieniać ceny dla Twoich klientów
  • Wiesz, jak zbierać dane o cenach konkurencji
  • Wiesz, jak stosować promocje w sprzedaży B2B

Sesja Q&A nr 2: 26 marca 13:00-14:30

Moduł 3: System rabatowy i realizacja cen

28 marca 2025. 13:00 - 16:00

  • Rola systemów rabatowych w firmach B2B
  • Zasady projektowania skutecznego systemu rabatowego
  • Wdrożenie systemu rabatowego – raportowanie, wyznaczanie i rozliczanie celów, zmiany systemu
  • Wyzwania związane z systemami rabatowymi – jak sobie z nimi radzić
  • Czym jest realizacja cen i jak ją monitować
  • Case study skutecznych systemów rabatowych w firmach B2B
  • Przykładowy szablon systemu rabatowego
  • Narzędzie w Excelu do rozliczania wyników i kosztów systemu rabatowego


Praca domowa dla chętnych, aby zastosować omawiane narzędzia w praktyce

  • Potrafisz zbudować skuteczny system rabatowy w firmie B2B

Sesja Q&A nr 3: 2 kwietnia 13:00-14:30

Moduł 4: Zarządzanie cenami

4 kwietnia 2025. 13:00 - 16:00

  • Procesy zarządzania cenami w firmie
  • Cykliczny przegląd cen jako podstawa procesu zarządzania cenami
  • Podejmowanie decyzji o cenach w firmie – kto powinien to robić i jak
  • Jak przeprowadzić podwyżki cen, w tym u dużych lub trudnych klientów.
  • Elastyczność cenowa – czym jest, jak ją mierzyć i wykorzystywać
  • System premiowania handlowców – co zrobić, aby handlowcy bronili cen i marż
  • Narzędzia wspierające komunikację wartości i obronę cen
  • Case study wybranych praktyk cenowych znanych firm
  • Przykładowy scenariusz cyklicznego przeglądu cen w firmie
  • Przykładowy raport do analizy realizacji cen
  • Rozumiesz, jakich procesów cenowych potrzebujesz w firmie
  • Potrafisz wdrożyć podwyżki cen u Twoich klientów
  • Masz narzędzia, które pomogą obronić poziom Twoich cen

Sesja Q&A nr 4: 9 kwietnia 13:00-14:30

na rynku firm szkoleniowych
0 lat
firm skorzystało z naszej oferty
0 +
przeszkolonych menedżerów i sprzedawców
0 +

Program B2B Pricing Professional odbywa się w formule kohortowej online

Co to oznacza?

Prowadzimy na co dzień szkolenia i programy rozwojowe. Zauważyliśmy, że szkolenia na sali mają kilka poważnych wad, które ograniczają ich skuteczność:
Właśnie dlatego zdecydowaliśmy, że program B2B Pricing Professional potrzebuje innego podejścia. Wybraliśmy formułę kohortową w trybie online. Ma ona szereg zalet dla uczestników:

Badania pokazują, że szkolenia kohortowe są także bardziej skuteczne od nagrywanych szkoleń online. Podczas gdy nagrane szkolenie online kończy zwykle 3-6% uczestników, kursy kohortowe z sukcesem kończy 85% uczestników* (źródło).

Dyplom, który potwierdzi twoje kompetencje na rynku pracy

Program B2B Pricing Professional kończy się otrzymaniem dyplomu. Potwierdza posiadanie unikalnych na rynku kompetencji w zakresie zarządzania cenami w firmie B2B. Pomoże Ci wyróżnić się na tle innych kandydatów na rynku pracy.

Dlaczego warto aplikować?

Tylko sprawdzona wiedza i narzędzia

Eksperci prowadzący program to praktycy biznesu. Jako konsultanci i menedżerowie pracowali dla ponad 50 firm B2B w Polsce i za granicą.  Doświadczenia, które przekazują, sprawdzili w boju firmach handlowych, usługowych oraz produkcyjnych B2B.

Nawiązanie wartościowych relacji

Dzięki wspólnej pracy przez blisko dwa miesiące dobrze poznasz innych praktyków z firm B2B. Od pierwszego dnia programu dołączysz na prywatny kanał Whatsapp, który ułatwi Ci utrzymanie kontaktu po zakończeniu tego projektu. Wiele relacji nawiązanych w trakcie tego programu zostanie z Tobą na lata.

Skuteczny proces zdobywania i wdrażania wiedzy

Proces nauki podzielony jest na moduły. Po omówieniu każdego z nich jest praca domowa, sesja Q&A oraz możliwość zadawania pytań pomiędzy spotkaniami. Łącznie 20 godzin pracy rozłożonej na małe kroki ułatwi Ci wdrożenie zdobytej wiedzy w praktyce.

Nagranie szkolenia

Szkolenie będzie nagrane, co pozwoli Ci powrócić do materiałów nawet po zakończeniu programu. Bez ograniczenia czasowego.

Gwarancja jakości, aby zwrot pieniędzy

Jesteśmy przekonani o wartości tego programu. Dlatego nie boimy się dawać gwarancji jakości. Jeżeli po dwóch spotkaniach online uznasz, że program nie jest dla Ciebie, możesz zrezygnować. My zwrócimy Ci 100% zapłaconej ceny.

Program dopasowany do firm B2B

Program dostosowaliśmy do firm B2B w branżach produkcyjnych, dystrybucyjnych i usługowych. Dzięki temu rozwiązania, które pokazujemy odpowiadają na realne problemy związane z ustalaniem i zarządzaniem cenami, z którymi mierzą się specjaliści, menedżerowie i właściciele pracujący w takich biznesach.

Uczestnicy programu B2B Pricing Professional oceniają program po jego ukończeniu

Net Promoter Score (NPS)
0
„Ten program spełnił moje oczekiwania”
0 /5
"Szkolenie było warte swojej ceny”
0 /5
„Szkolenie dało mi wiedzę, którą mogę zastosować w praktyce”
0 /5
„Praca domowa pomogła mi lepiej przyswoić wiedzę”
0 /5
„Prowadzący szkolenie byli profesjonalni i dobrze przygotowani”
0 /5

„Im dalej w las tym bardziej mnie zaciekawiało to szkolenie. Nie wiedziałam, że polityka cenowa to taki ciekawy temat. Myślałam, że nic ciekawego się nie dowiem. A okazuje się ze polityką cenową można sterować naszymi zamówieniami i sprzedażą.

Zrozumiałam, jaką politykę cenową prowadza rożne firmy na rynku oraz dlaczego niektórzy obniżają ceny. Bardzo dużo rzeczy się dla mnie rozjaśniło. Najciekawszy był dla mnie moduł o polityce rabatowej – jak ją zaprojektować, aby utrzymać i rozwijać sprzedaż.

Przykłady innych firm oraz uczestników pomagały mi lepiej zrozumieć poszczególne zagadnienia. Szkolenie jest mocno na plus. Widać, że zespół Pricing Academy ma dużą wiedzę w tym temacie. Fajnie, że szkolenia są nagrywane. Dzięki temu wracałam do poszczególnych modułów, aby cos zweryfikować. Nagrania pozwoliły mi lepiej połączyć kropki.”

Paula Bogus

Analityk biznesowy, Exparto, dystrybutor części do maszyn rolniczych

„Udział w szkoleniu B2B Pricing Professional okazał się dla mnie naprawdę świetną decyzją. Jeśli pracujesz w obszarze pricingu lub zarządzania sprzedażą B2B, to ten kurs jest dla Ciebie! Zajęcia były niezwykle merytoryczne i praktyczne – nauczyłem się nowoczesnych strategii cenowych, które od razu mogłem wdrożyć w mojej pracy. Wykładowcy byli prawdziwymi ekspertami, którzy dzielili się cennymi doświadczeniami z branży. Zyskałem nie tylko solidną bazę wiedzy, ale także konkretne narzędzia do efektywnego zarządzania cenami i optymalizacji ofert. Jeśli szukasz sposobu na rozwój w tej dziedzinie, zdecydowanie polecam to szkolenie!”

Grzegorz Garczarczyk

Operations Manager, Orbitvu, producent rozwiązań do automatyzacji fotografii produktowej

„Polecam program B2B Pricing Professional wszystkim, którzy na co dzień zajmują się wycenami. Kluczowe tematy poparte przykładami, otwarte dyskusje – pozwalają na szybkie przyswojenie wiedzy. Ze szkolenia można wdrożyć u siebie kilka nowych technik i przeprowadzić analizy, które usprawnią procesy sprzedażowe.”

Anna Kowalczyk

Koordynator ds. Polityki Cenowej, RGB Elektronika, dostawca części zamiennych i usług napraw elektroniki w maszynach przemysłowych

„Podczas szkolenia można było przeanalizować własne przypadki sytuacji z jakimi się spotykamy w codziennej pracy. Najciekawsze były dla mnie moduły o budowanie przewag konkurencyjnych i procesie przeprowadzania podwyżek cen. Szkolenie pokazało nam, jak dużo możemy zrobić w naszej organizacji, aby zwiększyć skuteczność naszego ofertowania. Program B2B Pricing Professional był zdecydowanie wart zainwestowanego czasu i pieniędzy. Rekomenduję go z czystym sercem”

Bartek Janicki

Sales Support Coordinator, Stora Enso, dostawca rozwiązań w zakresie opakowań, biomateriałów, konstrukcji drewnianych i papieru

„Chciałbym szczerze polecić szkolenie B2B Pricing Professional prowadzone przez Grzegorza i Tomka. Prowadzący nie tylko wykazali się ogromną wiedzą w zakresie pricingu, ale również od razu dali po sobie odczuć, że jest to temat, którym żyją i jest ich osobistą pasją. Z tego względu udało im się przygotować bardzo dopracowany materiał a następnie przekazać go w ciekawy i inspirujący sposób. Szkolenie skupiało się na praktycznych aspektach procesów cenowych i było skrojone pod konkretnych uczestników szkolenia. Dzięki temu nie było mowy o jego dłużeniu się, poprzez omówienie teoretycznych zawiłości czy omawianie rzadkich, odklejonych od polskich realiów przypadków. Budowa szkolenia pozwala na zarekomendowanie go osobom zajmującym, bardzo różne pozycje w procesie cenowym oraz posiadającym różny poziom początkowej wiedzy. Wobec powyższego, jeżeli zależy Ci na stworzeniu lub uporządkowaniu kompletnego procesu pricingowego B2B w twojej firmie, szkolenie to na pewno będzie dobrym wyborem”

Konrad Jędrzejewski

Business Controller, Orbitvu, producent rozwiązań do automatyzacji fotografii produktowej.

„Co do zasady jestem zwolennikiem szkoleń dedykowanych i „szytych na miarę”, jednak znaczącą zaletą programu B2B Pricing Professional był udział kilku firm z różnych branż, gdzie każda z nich posiada własne doświadczenia i praktyki. Dzielenie się tą wiedzą przez uczestników szkolenia podczas naszych spotkań stanowiło wartość dodaną do programu. Jak mówi znane przysłowie: „Mądry człowiek uczy się na swoich błędach, sprytny człowiek uczy się na cudzych błędach, a głupi nie uczy się wcale i wciąż popełnia te same błędy, licząc na inny rezultat” – warto być mądrym i zdobywać mądrość, ucząc się na błędach innych, ale również czerpać z doświadczeń i sprawdzonych praktyk :).”

Jolanta Zięba

Head of Business Analysis, Orbitvu, producent rozwiązań do automatyzacji fotografii produktowej.

Opinie uczestników

Dla kogo stworzyliśmy ten program?

Ten program jest dla Ciebie jeżeli:

Twoja firma działa w modelu B2B w jednej z tych branż: produkcja i przemysł, usługi lub handel (dystrybucja)

Masz wpływ na politykę cenową i rabatową Twojej firmy

Masz kierownicze stanowisko. Jesteś właścicielem firmy, członkiem zarządu, lub menedżerem odpowiedzialnym za sprzedaż, marketing, finanse lub rozwój produktu

Ten program nie jest dla Ciebie jeżeli:

Twoja firma sprzedaje wyłącznie produkty lub usługi do klienta indywidualnego (B2C), w tym kursy online

Twoja firma działa w branży dóbr konsumenckich, np.: FMCG. Pracujemy nad osobnym programem dla tej branży. Jeśli chcesz być na liście oczekujących, napisz do nas na adres: biuro@hayes.com.pl

Pracujesz w firmie B2B, ale nie masz żadnego wpływu na poziom ustalanych cen oraz rabatów. Nawet jeśli zdobędziesz wiedzę, nic z nią nie zrobisz.

Poznaj prowadzących program

Poznaj naszych ekspertów

Tomasz Zagdan

Założyciel Pricing Academy
Managing Partner

Konsultant i badacz rynków B2B, który na co dzień sam zajmuje się sprzedażą. Wierzy w rozwój sprzedaży oparty na faktach. Wykorzystuje badania klientów i analitykę, aby budować skuteczne strategie, organizacje i procesy.

Doradza firmom B2B w obszarze zarządzania cenami od 2013 roku.

Pracował dla ponad 30 firm B2B branżach handlowych, produkcyjnych, usługowych i technologicznych.

Wykładowca na kilku akademiach biznesu.

Przez 5 lat pracował w Canon, gdzie pełnił rolę Sales Excellence Leadera B2B na region Europy Centralnej. Przez 10 lat pracował w międzynarodowych firmach doradczych: Deloitte Consulting, OC&C Strategy Consultants, Frost & Sullivan.

Grzegorz Leśko

Założyciel Pricing Academy,
Ekspert ds. pricingu B2B oraz e-commerce

Ponad 10-lat doświadczenia w zarządzaniu cenami i rentownością sprzedaży w firmach B2B i B2C.

Łączy doświadczenie konsultanta i menedżera ds. polityki cenowej (pricing managera), który na co dzień wdraża rozwiązania.

W przeszłości pracował jako:

  • Konsultant ds. polityki cenowej w Deloitte Consulting.
  • Manager ds. Strategii Cenowej i Promocyjnej w Liberty Global (właściciel marki UPC) w centrali grupy w Amsterdamie.
  • Global Pricing Manager w centrali firmy Philips
    w Holandii, gdzie odpowiadał za zarzadzanie cenami B2B i B2C
    na kilkudziesięciu rynkach geograficznych.


Obecnie pracuje również jako Group Pricing Leader w Dayes.

Pomógł firmom, dla których pracował zarobić ponad 500 mln zysku, dzięki skutecznemu zarządzaniu cenami.

Marki, które zaufały naszemu doświadczeniu

Sprawdź ile Twoja firma może zyskać dzięki mądrym decyzjom cenowym?

Typowa firma B2B w Polsce ma potencjał, aby zwiększyć zyski od 10% do 40% dzięki mądrym decyzjom cenowym. Skąd to wiemy? Nasze doświadczenia pokazują, że większość firm B2B istnieją mądre sposoby, aby podnieść średni poziom cen sprzedaży od 1% do 3% bez utraty wolumenu i klientów. Pozornie niewiele, prawda?

Na tym polega siła tak zwanej dźwigni cenowej. Niewielkie zmiany, dają duże efekty.

Opisuje ją poniższy przykład:

Sytuacja startowa firmy:

Przychody ze sprzedaży, 20 000 000 PLN
Zysk operacyjny (EBIT), 7.0%
Zysk operacyjny (EBIT), 1 400 000 PLN

Po podniesieniu ceny o 1%:

Przychody ze sprzedaży, 20 200 000 PLN
Zysk operacyjny (EBIT), 7.9%
Zysk operacyjny (EBIT), 1 600 000 PLN

Po podniesieniu ceny o 3%:

Przychody ze sprzedaży, 20 600 000 PLN
Zysk operacyjny (EBIT), 9.7%
Zysk operacyjny (EBIT), 2 000 000 PLN
Jaki zysk wygeneruje dla Twojej firmy zwiększenie średniej ceny sprzedaży o 1% i 3%?

Gwarancja jakości, albo zwrot pieniędzy

Wierzymy, że program B2B Pricing Professional zwróci Ci się Tobie i Twojej firmie. Przekazujemy wyłącznie sprawdzoną wiedzę i narzędzia. Mamy jednak świadomość, że zakup szkolenia wiąże się także z obawami. Dlatego dajemy Ci gwarancję satysfakcji. Jeżeli po dwóch sesjach szkoleniowych uznasz, że program nie jest dla Ciebie, możesz zrezygnować. Zwrócimy Ci 100% zapłaconej ceny.

Dotychczas z programu zrezygnowało 0 uczestników.

Często zadawane pytania

Tak, szkolenie odbywa się wyłącznie w formule online. Nie planujemy w ramach tej edycji spotkań na żywo. Praca online to także oszczędność ok. 400-800 zł na kosztach dojazdu i noclegu bez utraty jakości w stosunku do szkolenia na sali.

Nie, cena szkolenia podana jest w kwocie netto. Do faktury należy doliczyć podatek VAT wysokości 23%.
Wierzymy, że TAK. Program jest prowadzony przez praktyków z doświadczeniem w wielu firmach. Udział w programie umożliwi Ci także wymianę wiedzy z innymi uczestnikami.
Jeśli nie masz pewności, czy to szkolenie jest dla Ciebie skontaktuj się nami. Opiekun merytoryczny programu, Tomek Zagdan porozmawia o Twoich potrzebach i podpowie, czy to szkolenie może być dla Ciebie dobrym rozwiązaniem. Możesz to zrobić poprzez profil na Linkedin Link lub telefonicznie: +48 662 273 304.
Szkolenie przygotowywaliśmy wyłącznie z myślą o firmach B2B. Wiele dostępnych na rynku szkoleń omawia jednocześnie pricing B2B i B2C. W efekcie, część materiałów lub omawianych narzędzi może nie być przydatna, a niekiedy może nawet wprowadzać w błąd.
Wszystkie zajęcia są prowadzone na żywo, ale będą nagrywane. Każdy uczestnik przed przystąpieniem do szkolenia podpisuje zobowiązanie do wykorzystania materiałów wyłącznie na własny użytek. Oprócz tego gwarantujemy, że razem z Tobą nie będą uczestniczyć Twoi konkurenci. Dzięki temu masz komfort wymiany wiedzy i dyskusji z innymi kursantami.

Masz inne pytanie?

Zadzwoń lub zostaw nam wiadomość

Łucja Zatorska

kontakt@pricingacademy.pl
+48 605 445 636

Formularz zgłoszenia

Chcesz wziąć udział w B2B Pricing Professional? Napisz do nas.

Chcesz, abyśmy się
z Tobą skontaktowali?