Bezpłatny webinar na żywo dla firm B2B
Jak przygotować sie do trudnych negocjacji cen z dużym klientem?
Negocjowanie cen i podwyżek z kluczowym klientem to jedno z największych wyzwań w firmach B2B. Strach przed utratą kontraktu i silna pozycja zakupowa klienta często paraliżują działy handlowe. W efekcie, firmy łatwo idą na ustępstwa i niepotrzebnie oddają marżę.
27 luty (czwartek), 12:00 – 13:30
Przygotuj się
Tak być nie musi. Dobrze przygotowany plan i taktyki negocjacji mogą sprawić, że osiągniesz swoje cele.
Uczestnicząc w tym webinarze dowiesz się, jak skutecznie przygotować się do negocjacji cenowych, jak argumentować podwyżkę oraz jak radzić sobie z presją klienta, by osiągnąć założone wyniki.
Agenda webinaru
27 luty (czwartek), 12:00 – 13:30
Jak określić swoją pozycję negocjacyjną z klientem?
● Jak ocenić swoją pozycję w relacji z klientem?
● Jakie czynniki wpływają na możliwość podwyżki ceny?
Jak przygotować się do negocjacji?
● Analiza klienta: jego potrzeby, priorytety i obawy.
● Benchmarki rynkowe, koszty wyjścia, strategia argumentacji.
Jak uzasadniać podwyżkę cen – co działa, a co nie?
● Jak argumentować wzrost ceny, by zwiększyć szansę na akceptację zmiany?
● Cena vs. wartość – co podkreślać, a czego unikać?
● Jak radzić sobie z obiekcjami i presją na obniżkę cen?
Taktyki negocjacyjne - z jakich korzystać i jak się przed nimi bronić?
●
Warunkowe obniżki cen oraz rabaty „pay for performance” – co klient może zaoferować w zamian za obniżkę ceny?
●
Jak bronić się przed często stosowanymi taktykami negocjacyjnymi klienta
(np. granie na zwłokę, prośba o pokazanie Twojej strukturę kosztów,
testowanie Twojej elastyczności)
●
Omówienie wybranych, realnych sytuacji z negocjacji B2B.
Sesja Q&A – odpowiedzi na Twoje pytania i otwarta dyskusja
Poznaj prowadzących webinar
Poznaj naszych ekspertów

Tomasz Zagdan
Założyciel Pricing Academy
Managing Partner
Dowiedz się więcej
Konsultant i badacz rynków B2B, który na co dzień sam zajmuje się sprzedażą. Wierzy w rozwój sprzedaży oparty na faktach. Wykorzystuje badania klientów i analitykę, aby budować skuteczne strategie, organizacje i procesy.
Doradza firmom B2B w obszarze zarządzania cenami od 2013 roku.
Pracował dla ponad 30 firm B2B branżach handlowych, produkcyjnych, usługowych i technologicznych.
Wykładowca na kilku akademiach biznesu.
Przez 5 lat pracował w Canon, gdzie pełnił rolę Sales Excellence Leadera B2B na region Europy Centralnej. Przez 10 lat pracował w międzynarodowych firmach doradczych: Deloitte Consulting, OC&C Strategy Consultants, Frost & Sullivan.

Grzegorz Leśko
Założyciel Pricing Academy,
Ekspert ds. pricingu B2B oraz e-commerce
Dowiedz się więcej
Ponad 10-lat doświadczenia w zarządzaniu cenami i rentownością sprzedaży w firmach B2B i B2C.
Łączy doświadczenie konsultanta i menedżera ds. polityki cenowej (pricing managera), który na co dzień wdraża rozwiązania.
W przeszłości pracował jako:
- Konsultant ds. polityki cenowej w Deloitte Consulting.
- Manager ds. Strategii Cenowej i Promocyjnej w Liberty Global (właściciel marki UPC) w centrali grupy w Amsterdamie.
- Global Pricing Manager w centrali firmy Philips
w Holandii, gdzie odpowiadał za zarzadzanie cenami B2B i B2C
na kilkudziesięciu rynkach geograficznych.
Obecnie pracuje również jako Group Pricing Leader w Dayes.
Pomógł firmom, dla których pracował zarobić ponad 500 mln zysku, dzięki skutecznemu zarządzaniu cenami.
Co zyskasz uczestnicząć w webinarze?
● Poznasz skuteczne sposoby argumentowania podwyżek – jak prezentować wartość, by klient zaakceptował nowe warunki.
● Dowiesz się, jak radzić sobie z trudnymi klientami – jak reagować na opór, presję i próby obniżenia ceny.
● Poznasz konkretne taktyki negocjacyjne wsparte przykładami z naszych projektów dla firm B2B.
● Otrzymasz bezpłatne narzędzie – checkliste, która pomoże Ci się przygotować do kolejnych negocjacji.